aanvragen en werkwijze

Voor wie?

Voor kinderen uit gezinnen waarvan het inkomen niet hoger is dan 130% boven het bijstandsniveau. Gezinnen die tijdelijk in financiële problemen verkeren kunnen ook een aanvraag doen.

Hoe kan ik aanvragen?

Een aanvraag kan gedaan worden bij een van de Servicepunten wonen. Welzijn en zorg. Bij het aanvraagformulier zijn bewijsstukken nodig, bijvoorbeeld van het gezinsinkomen. De medewerkers van het Servicepunt kunnen vragen beantwoorden en helpen met het invullen van het formulier.

De servicepunten vindt u op de volgende locaties:

U kunt ons bereiken via een centraal nummer: 0297-587600

Hoofdweg 1 in Mijdrecht

ma t/m do van 9.00 – 16.00 uur
vrijdag van 9.00 – 13.00 uur..

Dorpsstraat 28 in Wilnis

ma t/m do van 9.00 – 16.00 uur
vrijdag van 9.00 – 13.00 uur.

Broedplaats Vinkeveen
Herenweg 63 in vinkeveen

ma t/m do van 9.00 – 16.00 uur.
vrijdag van 9.00 – 13.00 uur.

Dorpszicht 22 in Abcoude

ma t/m vrij van 9.00 – 13.00 uur.

Spelregels

Deelname aan een sociale activiteit staat voor Jongeren Actief voorop. Wij zijn er van overtuigd dat er voor ieder kind of jongere in De Ronde Venen een leuke club bestaat. We betalen daarom alleen voor activiteiten binnen de gemeente. Dure activiteiten als paardrijden, golfen en privé muziekles komen niet in aanmerking. Muzieklessen in groepsverband komen wel in aanmerking voor vergoeding.

Hoe betaalt de Stichting?

Wanneer de aanvraag is goedgekeurd betaalt Stichting Jongeren Actief de contributie en andere zaken die nodig zijn voor deelname aan de activiteit. Als de aanvraag wordt goedgekeurd, kunt u met deze bevestiging naar een door SJA aangewezen winkel waar tenues en andere benodigdheden worden uitgezocht. Bij diverse winkels in De Ronde Venen kunnen tenues en andere benodigdheden worden uitgezocht. Hierover zijn afspraken met de winkels gemaakt. De winkelmedewerker bepaalt welke materialen in aanmerking komen voor een activiteit.